Functioneel beheerder fysiek en sociaal domein | 32-36 uur

functioneel beheerder bedrijfsvoering

Solliciteer direct! 

Jouw werkzaamheden

Als Functioneel Beheerder Fysiek en Sociaal Domein heb je een belangrijke rol in de verdere professionalisering van (het beheer van) de informatievoorziening, specifiek gericht op de informatievoorziening die samenhangt met de processen binnen het Fysiek en Sociaal Domein.

Als Functioneel Beheerder Fysiek en Sociaal Domein richt jij je op het beheer en gebruik van systemen die gebruikt worden binnen deze afdelingen. Jij weet wat er speelt bij jouw gebruikers. Je kent hun wensen en ideeën en weet welke prioriteiten er liggen. Je weet de gebruikerswensen te vertalen naar concrete wijzigingsverzoeken. Je adviseert proces- en systeemeigenaren over het gebruik van nieuwe mogelijkheden en upgrades, om zodoende alles uit onze bestaande IT te halen. Verder bestaat je werkdag uit het testen van wijzigingen, het verhelpen van incidenten en verstoringen en fungeer je als vraagbaak voor gebruikers. Je onderhoudt het contact met externe leveranciers. Daarnaast participeer je in projecten voor wat betreft de projecten die jouw aandachtsgebied (systemen/processen) raken. Binnen jouw specifieke aandachtsgebied vallen de processen en informatiesystemen van onder andere Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH), Omgeving, Openbare werken, Facilitaire zaken, Buitendienst, Inkoop en de Gebiedsteams.

Hier ga je aan de slag

Je wordt onderdeel van het team Bedrijfsvoering waar ook ICT onder valt. Het (sub)team ICT zorgt voor het ontwikkelen, evalueren, beheren en onderhouden van ICT systemen en adviseert over de strategie op gebied van ICT. We verschaffen inzicht in huidige en toekomstige ICT uitdagingen en bieden oplossingen.

Dit ben jij

Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur HBO Bedrijfsinformatica of HBO  Informatiemanagement. Je kunt goed luisteren, bent toegankelijk, oprecht belangstellend en daagt uit. Door je enthousiasme krijg en houd je collega’s in beweging. Van nature maak je verbinding; met medewerkers en met externe partijen. Je bent aanspreekbaar én spreekt aan als dat nodig is. Zo maak jij het verschil.

Je hebt kennis van methoden en standaarden op het gebied van functioneel beheer (ITIL, ASL, BiSL). Je beschikt over kennis van en ervaring met informatievoorziening in een gemeentelijke omgeving en bent communicatief vaardig, met sterke adviserende kwaliteiten. Je bent een verbinder en teamspeler met sterke netwerkvaardigheden. Je weet de verbinding te leggen tussen de vraag naar informatievoorziening vanuit de gemeente Harlingen en het aanbod vanuit de gemeente Súdwest-Fryslân/Team ICT en leveranciers. Je bent proactief, analytisch en pragmatisch ingesteld met een ‘hands on’-mentaliteit.

Dit zijn wij

'Dat hest mooi deen seun.' Een compliment van een rasechte Harlinger is goud waard. Harlingers zijn ontzettend betrokken bij hun stad of dorp en kijken dagelijks kritisch over onze schouders mee. Geen probleem, want wij zijn net zo kritisch op ons eigen werk. We doen de dingen op onze eigen manier, maar altijd met 100% inzet.

Korte lijntjes, volop verantwoordelijkheid en ambitieuze plannen. Dat is werken bij de gemeente Harlingen. Eigenwijs als we zijn, streven we grote doelen na. Juist door onze eigengereidheid weten we het ver te schoppen. Recht voor z'n raap, maar altijd met respect voor elkaar. Dat typeert onze werkwijze.

Dit bieden we je

  • Een dynamische baan in een compacte maar ambitieuze gemeente;
  • Een tijdelijk contract voor 1 jaar (met uitzicht op een vast contract);
  • Salarisschaal 9, wat een bruto maandsalaris van max. € 4.811 op basis van een 36-urige werkweek betekent;
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een IKB (individueel keuzebudget) van 17,85% van je bruto maandsalaris, ABP-pensioen, collectieve ziektekostenverzekeringen, bedrijfsfitness en korting op verzekeringen.

Aan de slag

Hebben we je belangstelling gewekt? Wij horen graag van je.

Reageren op deze vacature kan tot en met 12 januari 2025 via Werken in Friesland.

De briefselectie staat gepland op 13 januari 2025 en de sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in week 3. Vanaf 14 januari 2025 word je gebeld of je uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek.

De gemeente Harlingen let niet op leeftijd, sekse, afkomst, kleur of geaardheid. Bij ons tellen je kwaliteiten.

Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Peter van Harten Informatiemanager
06-42106628
p.vanharten@harlingen.nl 

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij:
Karina Kingma HR adviseur
06-25717072
k.kingma@harlingen.nl

Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.088393@sollicitaties.werkeninfriesland.nl 
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 12-01-2025 binnen zijn.

Solliciteer direct!